Marketingtraject

Samen maken we het waar

Ik ga graag een langdurige samenwerking met je aan in de vorm van een online marketing traject. Je huurt mij dan in voor een vast aantal uur per maand en wat ik in die uren doe bepalen we per maand. Dit is mijn favoriete manier van werken, omdat we zo echt samen aan iets kunnen gaan bouwen. De beste resultaten behaal je namelijk wanneer je continu blijft optimaliseren.

Het proces

  1. Aantal uren bepalen

Allereerst bepaal jij hoeveel uur je per maand wilt besteden aan online marketing. Standaard bied ik trajecten aan van 8, 16 of 32 uur per maand. In overleg kunnen we dat natuurlijk ook anders inrichten. Hoe meer uren je afneemt hoe minder je betaalt per uur.

  1. 0-meting

Ik begin met het maken van een 0-meting. Hoe staan we er op dit moment voor? Welke kansen zouden we nog beter kunnen benutten? Zo hebben we een duidelijk startpunt, zodat we straks goed kunnen zien wat het resultaat van onze inspanningen is.

  1. Online doelen vaststellen

Samen stellen we de doelstellingen vast. Dat doen we aan de hand van de 0-meting. Dit wordt de stip op de horizon, hier gaan we de komende tijd samen naartoe werken.

  1. Bepalen werkzaamheden

We bekijken maandelijks wat er nodig is om de doelen te behalen. Elke maand analyseer ik de resultaten tot dan toe en zal ik aangeven wat ik die maand graag zou willen oppakken. De uiteindelijke werkzaamheden bepaal ik samen met jou. Deze werkzaamheden zullen te maken hebben met SEO, conversie-optimalisatie of content. Eventueel kan ik samen met mijn partners ook andere werkzaamheden oppakken.

  1. Rapportages

Ik maak een mooi dashboard, waarin jij overzichtelijk de belangrijkste resultaten kunt terugzien. Deze wordt automatisch geüpdatet, zodat je altijd inzicht hebt in de laatste cijfers. Elke maand voeg ik hier mijn inzichten en adviezen aan toe.

Investering

De kosten van een marketingtraject zijn afhankelijk van het aantal uur dat je afneemt. Hoe meer je afneemt, hoe goedkoper je per uur uit bent.

De eerste maand zal voornamelijk bestaan uit opstarten. Denk hierbij aan uitgebreide analyses of het instellen van Google Analytics. Soms zal ik aanraden om in de eerste maand iets meer uur te besteden.

Loopduur

Ik maak geen gebruik van een minimale loopduur, maar ik raad je aan om het traject altijd 6 maanden de kans te geven. Waarom? Online marketing bestaat uit testen, analyseren en optimaliseren. Dat is een cyclus die je een aantal keer moet doorlopen om de beste resultaten te behalen. Vandaar dat ik graag voor langere tijd met je wil samenwerken.