Data-analyse

Goede data is goud waard

Je hebt geïnvesteerd in een mooie website en steekt geld in online campagnes. Maar hoe presteren ze? Veel bedrijven maken nog te weinig gebruik van data. Zonde, want door voldoende data te verzamelen en deze vervolgens te analyseren kun je tot mooie inzichten komen. Zo kom je er misschien wel achter dat een online campagne wel heel veel bezoekers naar de website trekt, maar dat deze vervolgens niet converteren. Of je komt erachter dat je veel conversies misloopt, doordat er een knelpunt in je bestelproces zit dat gemakkelijk kan worden weggenomen. Goede data is goud waard!

Data verzamelen

Je hebt misschien al Google Analytics op je website draaien, maar benut je alle mogelijkheden die Google Analytics je biedt? Vaak valt er nog veel meer te meten, maar moeten daarvoor extra instellingen gedaan worden. Met tools als Google Tag Manager kun je vrijwel alle acties die je bezoekers ondernemen doormeten en vervolgens analyseren. Ik kan je helpen bij de implementatie hiervan.

Data analyseren

Als je de data eenmaal verzameld hebt dan moet je daar natuurlijk ook iets mee gaan doen. Door frequent je data in te duiken kun je kansen en knelpunten snel achterhalen en hier actie op ondernemen. Vind je het zelf lastig om je weg te vinden in al die cijfers of heb je er gewoon geen tijd voor of zin in? Ik duik graag jouw data in. De resultaten van jouw website en mijn conclusies en aanbevelingen rapporteer ik in een mooi, overzichtelijk dashboard.

Marketingtraject

Het liefst ga ik voor langere tijd samen aan de slag. Op die manier kunnen we samen bouwen aan iets moois.