Je weet dat jullie oplossing top is. Dat heb je inmiddels ruimschoots bewezen.
Als je een potentiële klant eenmaal aan tafel hebt, dan is die binnen de kortste keren razend enthousiast. Je bestaande klanten zijn allemaal dik tevreden. Jullie oplossing lost een echt probleem op en doet dat beter dan anderen.
Tot nu toe hadden jullie daardoor genoeg aan jullie netwerk en referrals van klanten.
Jullie willen opschalen. Met meer klanten of klanten die meer omzet opleveren.
De markt is groot genoeg, dat weet je zeker. Veel organisaties zouden onwijs geholpen zijn met jullie oplossing.
Maarja… mensen snappen de toegevoegde waarde van jullie oplossing pas als ze met iemand van sales of het management hebben gesproken. Of als een bestaande klant enthousiast over jullie heeft verteld.
En dat is precies waar jullie nu vastlopen in jullie groei. Als mensen pas enthousiast worden als ze al bij je aan tafel zitten, dan blijft het sleuren. Want hoe krijg je mensen zover dat ze hun kostbare tijd inleveren en bij jou aan die tafel komen zitten, als ze nog niet enthousiast zijn?
Die manier van acquisitie is niet schaalbaar.
Wat als je aan tafel alleen nog de laatste twijfels hoeft weg te nemen? Alleen de puntjes op de i hoeft te zetten? Als je ideale klant op dat moment eigenlijk al overtuigd is van jullie oplossing?
Dat zou alles vele malen makkelijker maken. En het kan.
Hoe?
Door al die dingen waar klanten in 1-op-1-gesprekken zo enthousiast van worden, met veel meer mensen tegelijk te delen. In de vorm van content. Content die je positioneert als thought leader.
Als thought leader word je gezien als de belangrijkste expert in je markt.
Jij leidt, anderen volgen.
Dat is sowieso fijn voor je ego, maar daar koop je niks voor. Hierin zit de echte winst:
Oftewel: je hele business gaat lekkerder draaien, terwijl je daar minder moeite voor hoeft te doen.
Het begint allemaal bij het aanleggen van een sterke basis. Wat willen jullie veranderen in de wereld? Waar kunnen jullie bevlogen over vertellen? Waar vinden jullie expertise en jullie doelgroep elkaar? En hoe gaan jullie jezelf onderscheiden van de concurrentie? Zonder antwoord op die vragen kun je geen content creëren die écht impact maakt.
De meeste organisaties steken uren, dagen, maanden in het schrijven van “leuke” content. Ze struinen (vaak matige) blogs van concurrenten af, gooien de inhoud in de blender en creëren zo iets “unieks". En bereiken vervolgens heel weinig. Terwijl jij ook weet dat jullie onwijze slimmeriken en visionairs in jullie team hebben. Je zit op een goudmijn, nu dat goud nog opgraven. Tijd om die visie en kennis van jullie het podium te geven die ze verdienen.
Thought leadership bereik je alleen als mensen voor lange tijd, steeds weer slimme content van je voorbij zien komen. Alleen dan ontstaat er vertrouwen en blijf je top of mind. Helaas is dit voor de meeste organisaties een enorme uitdaging. Zodra het druk wordt, is content het eerste dat sneuvelt. Daar moeten we iets aan doen.
Contentmarketing is geen eenmalig project, maar een doorlopend proces. Je wilt continu testen, analyseren en optimaliseren. Zodat je jouw doelgroep steeds beter weet te raken en overtuigen. Hoe sneller je begint, hoe sneller je kunt gaan leren.
Download de whitepaper en start met het produceren van B2B-content die wél iets oplevert.
* Door het downloaden van de whitepaper kom je op mijn mailinglist terecht. Geen zorgen, geen gespam. Na een korte reeks van 5 mails (bomvol waardevolle tips) hoor je nog maar 1x per maand van me.