Ik ben
Marit Vervaart.

Contentstrateeg & senior ghostwriter, gek op groeiende resultaten en een beetje een nerd. Leuk om je digitaal te ontmoeten.

3S4A4349-fel-website

Met 10 jaar contentervaring op zak weet ik hoe jij jouw positie als thought leader claimt.

De afgelopen 10 jaar hielp ik heel wat bedrijven met hun content en zag ik wat het kon opleveren:

  • Meer omzet
  • Makkelijkere salesprocessen
  • Minder servicevragen
  • Meer betrokken personeel

Als je het goed aanpakt geeft contentmarketing je business een flinke boost.

Dat ervaar ik met mijn eigen bedrijf ook.

Sinds ik actief ben op LinkedIn en meer dan 6000 volgers heb verzameld, stromen de leads vanzelf binnen. Bijna altijd zijn het mijn ideale klanten. En ik hoef ze tijdens de kennismaking nauwelijks te overtuigen. Ze volgen me soms al maanden en kennen en vertrouwen me al.

Maar tot mijn frustratie zag ik ook dat het bij heel veel organisaties niet goed gaat:

  • Ze starten met bloggen zonder strategie en zonder proces. Waardoor de resultaten uitblijven en de boel na een paar maanden weer versloft.
  • De content die gedeeld wordt is saai, voegt weinig toe voor de doelgroep en is totaal niet onderscheidend.
  • De mensen met de meeste visie en kennis hebben geen tijd en zin om die in de vorm van content te delen. Waardoor de meest waardevolle input voor content niet benut wordt.

En wat het meest zonde is? Vaak zijn dit prachtige organisaties die alles in huis hebben om de thought leader binnen hun markt te worden.

Ze missen alleen een goede contentstrategie, experts die hun kennis willen delen en de schrijfskills om écht goede content te creëren.

En gelukkig, daar kan ik bij helpen!

Waarom je met mij zou moeten werken?

Nou… ik ben een:

Thought leader?

Jezelf thought leader noemen vind ik een beetje zum kotzen. Thought leadership gaat er namelijk over hoe anderen jou zien. Wat ik wel kan zeggen: ik heb meer dan 5000 volgers op LinkedIn en krijg regelmatig berichten van mensen die geïnspireerd werden door mijn posts en daarom met me willen samenwerken. Vrijwel al mijn leads kloppen zelf bij me aan, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Tekenen dat ik in elk geval door sommigen gezien word als thought leader.

Strategisch denker

Leuk schrijven kunnen veel mensen. Op een strategische manier over content nadenken kunnen er maar weinig. Ik zorg ervoor dat jullie écht resultaat gaan behalen met jullie content. Door jullie te helpen bij het creëren van content die de mensen aanspreekt die klaar zijn om te kopen.

Ervaren SEO-specialist

Ik startte mijn carrière als SEO-specialist en heb inmiddels 10 jaar ervaring met SEO-copywriting. Ik hielp daarmee zowel grote als kleine bedrijven aan mooie posities in de zoekmachines. Ik deed tientallen zoekwoordenonderzoeken en heb heel wat andere specialisten getraind.

Thuis in de IT

Het liefst werk ik samen met mensen in de IT. Vraag me niet waarom, maar met die mensen voel ik bijna altijd een klik. Ik werkte bij een internetbureau in een team van developers. Daardoor snap ik hun manier van praten en weet ik wat de meeste IT-termen betekenen. Ik deed zelf ook wat cursussen in front-end development. Gewoon, omdat ik dat interessant en leuk vind.

MAAR EIGENLIJK KUN JE BETER NAAR MIJN KLANTEN LUISTEREN

“We wisten wat we aan het maken waren (het meest eenvoudige CRM), maar door alle mogelijkheden wisten we niet hoe we dit richting de buitenwereld wilden communiceren. Daarom besloten we een strategiesessie te doen met Marit. Ze had een goede intake-vragenlijst, had zich goed voorbereid en ondanks dat ik wist dat het goed zou worden werd het nog beter dan verwacht. Door de sessie weten we nu defintief hoe we hiermee aan de slag willen. Heel erg fijn en het geeft ons zelfvertrouwen. Marits enthousiasme is super, ze leeft zich echt in en toont interesse. We komen ongetwijfeld nog bij haar terug. Voor bedrijven die nog twijfelen: voor je (content)strategie moet je gewoon bij Marit zijn.”

Rob Sauer

Rob Sauer, Cirqll

Er zijn zoveel copywriters in Nederland maar er zijn er maar weinig die het écht kunnen. Marit is er één van. Een copywriter die eerst de business doorgrond en daarna vanuit storytelling mensen weet te bereiken met tekst. En laat converteren. Want uiteindelijk moet haar werk geld opleveren. Ze is niet goedkoop en precies daarom werk ik graag met haar. Kwaliteit heeft een prijs. En een naam: Marit Vervaart. Voor mij heeft ze als ‘Head of Copy’ al voor vele B2B SaaS organisaties het verschil gemaakt.”

1607345539884

Jente Kamphuis, SLIM BV

“We hebben bij Sigmax Field Service Solutions veel kennis in huis, maar juist daardoor zijn we geneigd te veel te zeggen. Hierdoor brachten we niet de juiste boodschap over op de website en bleef de conversie uit. Via LinkedIn kwam ik bij Marit terecht. Aangezien we een best lastig product hebben, twijfelde ik of iemand ‘extern’ dit wel kon. Die twijfel bleek niet nodig te zijn. Tijdens onze sessies kreeg Marit veel informatie en uitleg van ons en soms voelde het onsamenhangend. Maar het verbaasde ons iedere keer hoe Marit toch de kern eruit haalde en verwerkte in de teksten. We hebben nu teksten waar we trots op zijn. Die beschrijven wie we zijn, wat we doen en welke voordelen onze oplossing heeft. De samenwerking verliep prettig en soepel. Marit is helder in haar communicatie en ik wist wat ik van haar kon verwachten.”

1688389339067

Elise Oorthuis, Sigmax Field Service Solutions

“Gisteren hadden we een hele fijne training dag door Marit. De voormiddag ging over SEO copywriting, de namiddag over B2B content strategie. Een dag op ons lijf geschreven als content marketing agency dus. De deelnemers waren unaniem: wat een fijne training. Er werd rekening gehouden met onze verwachtingen en de training werd heel praktijkgericht. Het voelde eerder als een conversatie waar Marit zonder drempels haar kennis met ons deelde. Absolute aanrader!”

1659698357138

Jessica Verlinden, Unmute You

“Marit is a superb English copywriter. When she first approached me for potential coaching, I knew from the first 3 minutes of conversation that it would require a different kind of approach. Marit has a highly unique grasp of English for a Dutch native, and can leverage this natural instinct for English in her copy with great flair and sophistication. When reviewing her work, all of the common “giveaways” that I notice from copywriters who use English as a second language were simply not there! So our first session that we had together became more of a copy-editing session than an English session! So I give her this recommendation with the confidence that she’ll turn any brief into exceptional English B2B content quickly, and with a genius application of SEO to boot. It was great to spend time working with someone who has so much passion for English, Marit. And I can’t wait to work with you again in the future. “

1686671528840

Nick Anderson-Vines, English coach for copywriters

“Marits professionele werkwijze, waarbij ze echt tot de kern van onze visie en onze diverse doelgroepen kwam, was erg prettig. In de teksten zie je hierdoor ook echt een duidelijk verschil in de benadering van de diverse doelgroepen in de horeca-, retail- en sportbranche.”

Daniella

Daniella Tuik, DDJ Media

“Wat een verademing! Je visie delen en die “spot on” verwoord zien in de taal van de gekozen doelgroep. Marit levert de toegevoegde waarde waar je als ondernemer naar op zoek bent.”

0 (3)

Menno Postma, Vastgoed Intervisie

“Ik weet dat het inzetten van SEO van groot belang is voor mijn website, maar het is een van de taken waar ik het minst graag mee bezig ben. Gelukkig is daar Marit, die met haar kennis en visie zorgt voor een heldere uitleg en uitstekende begeleiding. Met een zeer goed resultaat! “

Marleen

Marleen Brekelmans, Bijzonder Plekje

“Marit viel me op door haar berichten op LinkedIn. Toen ik me abonneerde op haar nieuwsbrief bleek ook dat een schot in de roos. Altijd handige tips, niet te veel, niet te weinig. Toegankelijk en inhoudelijk sterk. Een eerste gesprek volgde en inmiddels maak ik dankbaar gebruik van diverse disciplines die Marit biedt. Ik kan Marit van harte aanbevelen!”

1631609727143

Else Schepers, WintersportCanadaAmerika

“Marit schrijft goede en pakkende teksten en weet zich zeer goed in te leven in diverse doelgroepen. Ze denkt goed mee, komt proactief met nieuwe ideeën en is ook nog eens een specialist op het gebied van online marketing.”

Mark

Mark Verkerk, Freelance projectmanager

“Marit doet altijd meer dan ze belooft. Ze neemt initiatief, is slim en kijkt verder. Ze snapt al snel wat ik wil en denkt echt actief mee over hoe het beter kan.”

Sara

Sara Bruinsma, Sara Traint